Boğaziçi Koleji’nde Ölçme Değerlendirme ve Rehberlik Servisi sınıf uygulamalarını ve uygun öğrenci öğrenmesini teşvik ederek ve gerekli öğrenme araçlarıyla öğrencinin eğitim sürecine aktif katılımını teşvik eden değerlendirme araçları oluşturarak uygun öğrenci öğrenimini geliştirmesi ve güçlendirmesi amaçlanır.
Değerlendirme, müfredat beklentilerine uygun olarak öğrenci ilerlemesini ölçmek ve gelecekteki öğretim ve öğrenme için rehberlik sağlamak üzere geri bildirim sunmak amacıyla çeşitli kaynaklardan veri toplama sürecidir.
Değerlendirme, öğrenci çalışmalarının kalitesini açıkça belirlenmiş kriterlere göre ölçme ve öğrencilerin başarı düzeyini gösterecek bir süreçtir.
Boğaziçi Koleji olarak Rehberlik ve Ölçme değerlendirme çalışmalarımızın amacı; her öğrencinin bireysel öğrenmelerini dikkate alarak gelişimlerinin ne düzeyde gerçekleştiğini belirlemek, öğrenme - öğretme süreçlerini yakından izleyerek iyileştirme ve geliştirmeye yönelik çalışmaları yürütmek, dönüşümlü düşünme yoluyla öğretmen ve öğrencilerin yeni hedefler belirlemesine yardımcı olmak ve tüm bu amaçlar doğrultusunda ölçme değerlendirme politikamızı yapılandırmaya, ortak değerlendirme kültürü oluşturmaya temel olacak verileri toplamak, değerlendirmek ve raporlamaktır.
Bu doğrultuda, Boğaziçi Koleji’nde Rehberlik ve Ölçme ve Değerlendirme” çalışmalarımızın amacını dört ana başlıkta ele alabiliriz: